افزایش مهارت پاس دادن در بسکتبال با 2 تمرین کاربردی

در این فیلم از آموزش بسکتبال، چگونگی افزایش مهارت پاس دادن در بسکتبال با استفاده از 2 تمرین خوب و کاربردی آموزش داده می شود.

ادامه مطلب + لینک دانلود

تماشای این فیلم به همراه زیرنویس فارسی آن که به صورت اختصاصی توسط سایت تک مگابایت انجام شده است، به صورت چشم گیری مهارت شما را در زمینه پاس بسکتبال افزایش خواهد داد به طوری که پس از مدت کوتاهی خودتان از این همه پیشرفت حیرت زده خواهید شد.

متن ترجمه فیلم:

سلام ، مربی راک اینجاست تا به شما حرفه ای پاس دادن در بسکتبال را آموزش دهد.
امروز می خواهم چند تمرین پاس بسکتبال جالب را به شما نشان بدهم. این تمرینات به شما کمک می کند توپ را مثل استفان کری پاس بدهید.
حتما شما دیده اید که او چه پاس های فوق العاده ای میدهد. با دست راست، با دست چپ، از پشت سر… خلاصه او همه جوره پاس های عالی میدهد.
می خواهم به شما نشان دهم که او چگونه می تواند همه این کارها را به خوبی انجام بدهد. البته شما می توانید این تمرین ها را به تنهایی در خانه انجام بدهید.

لوازم مورد نیاز تمرین پاس بسکتبال :

خیلی خب، برای اولین تمرین پاس بسکتبال تنها چیزی که احتیاج دارید یک دیوار است. می توانید این کار را در گاراژ خانه و یا زیرزمین انجام دهید.
اما اگر در سالن ورزشی هستید، فقط از یک دیوار استفاده کنید تا مزاحم بقیه نشوید.
من همیشه دوست دارم به بازیکنانم یاد بدهم که توانایی دادن پاس زمینی داشته باشند. چیزی که منظورم است دریبل لحظه ای می باشد که بتوانند توپ را پرتاب کنند چه با دست راست، چه با دست چپ
برای اینکه بتوانید تمرین را به خوبی انجام دهید، نواری روی دیوار بکشید. آنرا به عنوان هدف انتخاب کنید.

شما می توانید انواع مختلف پاس دادن در بسکتبال را به همین شیوه تمرین کنید. مثلا پاس زمینی با دست راست، پاس زمینی با دست چپ و انواع مختلف پاس دادن.

تمرین شماره یک :

اما یکی از تمرین های پاس بسکتبال که مورد علاقه من می باشد، پاس از پشت سر است که میتوانید در ابتدا از فاصله نزدیک آنرا تمرین کنید. برای انجام آن با همان دست تخصصی تان توپ را به دیوار پشت سرتان پرتاب کنید. این تمرین واقعا به شما کمک خواهد کرد که پاس از پشت سر
را یاد بگیرید.

تمرین فکری داشته باشید :

با خودتان بگویید الان من استفان کری هستم. توپ را پرتاب کنید و سعی کنید آنرا بگیرید. حالا من یک پاس زمین از پشت میگیرم که شما باید این کار را بارها و بارها انجام دهید. با تمرین این تکنیک می توانید توپ را در موقعیت های مختلف به راحتی بگیرید.
این کار باعث هماهنگی دستانتان با توپ خواهد شد. حتی وقتی می بینید که توپ به همان نقطه مشخص شده برخورد نمی کند باز هم این تمرین، تمرین فوق العاده ای برای شماست و به مرور این مشکل حل خواهد شد.
تمرین ساده ی فوق العاده ای که می توانید آنرا به تمرینتان اضافه کنید. شما می توانید این تمرین را به عنوان بخشی از نرمشتان انجام دهید.
البته می دانید که پس از آن شما باید با دست چپ تان نیز این تمرین را انجام دهید تا هر دو دستتان قوی شود. من فقط با دست ضعیفم تمرین نمی کنم و هر دو دست را تقویت میکنم چون من یک بازیکن راست دست و یک پاسور راست دستم. اما هنوز در حال یادگیری هستم تا کار کردن با دست چپم را بهتر کنم. مثلا با انجام دادن تمرین های ساده ای مانند تمرین بعدی
البته باز هم از نزدیک دیوار شروع کنید. سعی کنید از پشت سرزمانی که شما به ریتمتان رسیدید، کمی عقب تر بیایید تا جایی که توپ به شما برسد.

شگفت زده خواهید شد که چطور این تمرین ساده واقعا به پاس دادن شما کمک کرده است و حس حرفه ای بودن به شما دست خواهد داد.

تمرین شماره دو :

برای تمرین دوم پاس از پشت سر به عقب بیایید و شروع کنید حرکت های ساده انجام دهید. سپس توپ را با یک دریبل از بین دو پا از پشت سر پرتاب کنید. شما می توانید تمرین را در مسیر دریبل زدن انجام دهید. برای این کار کافیست توپ را از پشت سرتان به سمت هدف پرتاب کنید.
روش های زیادی وجود دارد که میتوانید این تمرین ها را با یکدیگر ترکیب کنید. توجه کنید که در بازی ها و مسابقات تا زمانی که مهارت کافی پیدا نکرده اید از این پاس استفاده نکنید. در غیر این صورت مربی به خاطر این پاس های ضعیف و بی دقت شما را از بازی بیرون خواهد آورد.

پس تا زمانی که کاملا حرفه ای نشده اید و خودتان را به مربی ثابت نکرده اید از این پاس استفاده نکنید. فعلا از این پاس فقط در تمرین ها استفاده کنید تا در آن مهارت پیدا کنید.
این را همیشه به یاد داشته باشید که کاری انجام ندهید که مربی از شما عصبانی شود. چرا که تنها مربی زمان حضور شما در زمین را تعیین می کند.

توصیه پایانی :

در پایان توصیه می کنم که این تمرین های پاس دادن در بسکتبال را حتما به تمرین های شخصی خودتان اضافه کنید. چون به شما کمک خواهد کرد که پاسور خیلی خیلی بهتری شوید.

 

نمایش ندادن ادامه مطلب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *