حل مشکل نصب درایور sm bus controller

حل مشکل نصب درایور sm bus controller

مشکل نصب نبودن SM Bus Controller معمولا برای افرادی پیش می آید که یک کیس جدید از بیرون تهیه می کنند و در بیشتر مواقع دیسک نصب درایورهای آن در اختیارشان قرار داده نمی شود. اما جای نگرانی نیست با استفاده از نرم افزار موجود در این پست ، علاوه بر اینکه درایور sm bus controller را نصب خواهید نمود می توانید تمامی درایورهای نصب نشده کامپیوتر خود را نصب کنید و یا حتی درایورهای نصب شده را نیز به آخرین آپدیت موجود ، بروزرسانی کنید. برای دانلود درایور اس ام باس کنترلر به لینک انتهای مطلب مراجعه کنید.

در ابتدا بد نیست بدانید که اس ام باس کنترلر چیست و چه وظیفه ای را در کامپیوتر شما برعهده دارد

SM Bus Controller چیست؟

SM Bus Controller یک چیپست روی مادربرد کامپیوتر می باشد که هدف اصلی آن نظارت بر ولتاژ و دمای مادربرد است. اگر در جلوی نام SM Bus Controller علامت سوال مشاهده می کنید، نشان دهنده عدم شناسایی این سخت افزار توسط ویندوز شما است. دو حالت وجود دارد، یا درایور آن نصب نشده است و یا درایور به درستی نصب نشده و قابل شناسایی نیست.

برای نصب این درایور دو روش وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

روش اول : درایور را به صورت دستی دانلود و نصب کنید

برای دریافت آن‌، باید به وب‌سایت رسمی اینتل بروید و درایورهای مربوط به نسخه ویندوز (مثلاً ویندوز 32 یا 64 بیت) را پیدا کنید و درایور را به صورت دستی دانلود کنید. هنگامی که درایور مناسب مربوط به سیستم خود را دانلود کردید، روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید و دستورالعمل های نصب را تا انتها دنبال کنید.

روش دوم: به‌روزرسانی خودکار درایور

اگر زمان، حوصله یا مهارت های کامپیوتری برای به روز رسانی دستی درایور اس ام باس کنترلر خود را ندارید، می توانید این کار را به طور خودکار با نرم افزار های مختلفی مانند Driver Easy یا نرم افزار SysTweak Advanced Driver Updater و یا هر نرم افزار بروزرسان درایور که در اختیار دارید، انجام دهید. این نرم افزارها به طور خودکار سیستم شما را تشخیص می دهند و درایورهای مناسب را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست دقیقاً بدانید رایانه شما از چه سیستمی استفاده می کند، نیازی نیست که خطر دانلود و نصب درایور اشتباه را به جان بخرید.

ویژگی های نرم افزار :
  • حل مشکلاتی از قبیل درایور sm bus controller
  • نصب تمامی درایورهای شناخته نشده در سیستم
  • بروزرسانی تمامی درایورهای کامپیوتر به آخرین نسخه
  • امکان پشتیبان گیری از درایورهای قدیمی و جدید برای استفاده مجدد پس از نصب ویندوز جدید
  • حجم کم نرم افزار
  • پرتابل بودن و بدون نیاز به نصب
لینک دانلود

دانلود نرم افزار SysTweak Advanced Driver Updater با لینک مستقیم

( توجه: این نرم افزار در هنگام باز شدن خود را به لیست اپ های startup ویندوز اضافه می کند و هنگام بوت شدن ویندوز شاهد باز شدن آن خواهید شد. برای جلوگیری از باز شدن آن کافیست در قسمت تنظیمات نرم افزار گزینه مربوط به آن را غیرفعال کنید.)

با این روش فرقی نمی کند که شما دارای کدام نسخه از ویندوز می باشید و درایور sm bus controller برای تمامی ویندوزهای 7 ، 8 ، 10 و 11 قابل نصب خواهد بود.

دیدگاه ها 4 دیدگاه
  1. علی اصغر مونسان
    در تاریخ 1402\/05\/17 :

    ممنون از مقاله خوبتون

  2. ناشناس
    در تاریخ 1401\/04\/12 :

    عالی هم سایت هم برنامه هاتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *