آموزش تنظیم صدای شخصی در آیفون (تبدیل متن به گفتار با صدای خودتان)


در این فیلم از آموزش IOS، در مورد چگونگی فعالسازی قابلیت تبدیل متن به صوت در آیفون، به صورت کامل و مفصل آموزش داده شده است. در بالا می توانید فیلم این آموزش و در پایین هم می توانید از متن همراه با تصاویر این آموزش استفاده کنید.

آنچه باید در ابتدا بدانید

با استفاده از قابلیت صدای شخصی در آیفون، به راحتی می‌توانید صدای خود را برای بخش گفتار زنده در iOS 17 تنظیم و از آن استفاده کنید. گفتار زنده یک ویژگی جالب است که به خواندن عبارات، کلمات و جملاتی که تایپ می‌کنید کمک می‌کند.
به طور کلی فعالسازی و استفاده از صدای شخصی در سه مرحله انجام می شود. (در پایین صفحه، تمام مراحل به صورت جزء به جزء همراه با تصویر آموزش داده شده است)

1- ابتدا از مسیر زیر، تنظیمات صدای شخصی را برای صدای خودتان شخصی سازی کنید

Settings > Accessibility > Personal Voice > Create a Personal Voice

2- سپس برای استفاده از این صدای شخصی، مسیر زیر را دنبال کنید و آنرا انتخاب کنید

Settings > Accessibility > Live Speech > Voice > Personal Voice

3- پس از انتخاب، دکمه Sleep/Wake را سه بار فشار دهید تا Live Speech فعال شود و جمله خود را تایپ کنید. جمله تایپ شده اکنون با صدای شما گفته می شود.

اپل به طور مداوم در تلاش است تا ویژگی های موجود را بهبود بخشد و ویژگی های جدیدی را برای کمک به کاربران در سراسر جهان معرفی کند. گفتار زنده یک راه عالی حتی برای کاربران مبتلا به بیماری‌های جسمی است تا آنها بتوانند با استفاده از آن با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنند.

هر چیزی که تایپ می کنید به راحتی با صدای بلند می خواند. این ویژگی اکنون به لطف انتشار Personal Voice یک قدم فراتر رفته است. Personal Voice یک ویژگی دسترسی جدید در iOS می باشد که به شما امکان می دهد صدایتان را بصورت محلی در iPhone آموزش دهید و آنرا ذخیره کنید. بیایید نگاهی گذرا به این ویژگی جدید و نحوه استفاده از آن بیندازیم.

ویژگی صدای شخصی در iOS 17 چیست؟

Personal Voice یک ویژگی دسترس‌پذیری است که در iOS 17 معرفی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا صدایتان را برای استفاده در Live Speech ضبط و در دستگاه خود ذخیره کنید. این ویژگی نوآورانه از یادگیری ماشینی استفاده می کند و یک نمایه صدای شخصی ایجاد می کند. با این نمایه، می‌توانید از دستگاهتان بخواهید هر متنی را که در برنامه‌های پشتیبانی‌شده تایپ می‌کنید، بخواند.

نکته مهم، هنگام استفاده از صدای شخصی این است که تمام داده های ضبط شده به صورت محلی در دستگاه ذخیره و پردازش می شوند و حداکثر حریم خصوصی را تضمین می کنند.

نحوه تنظیم و استفاده از صدای شخصی در آیفون

اکنون که با Personal Voice آشنا شدید، نحوه تنظیم و استفاده از آن را به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت. برای استفاده از این ویژگی به iOS 17 یا بالاتر نیاز دارید. بنابراین اگر دستگاه خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، می‌توانید با رفتن به

Settings > General > Software Update

این کار را انجام دهید. هنگامی که دستگاه شما به روز شد، می توانید مراحل زیر را برای راه اندازی و استفاده از صدای شخصی دنبال کنید.

توجه: باید ویژگی گفتار زنده را فعال کنید تا بتوانید از صدای شخصی با آن استفاده کنید. اگر آنرا فعال نکرده اید، در مرحله 2 (در پایین) به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

مرحله 1: صدای شخصی را تنظیم کنید

به بخش تنظیمات بروید

تنظیمات

به بخش Accessibility مراجعه کنید

بخش Accessibility

کمی به پایین اسکرول کنید و از بخش SPEECH گزینه Personal Voice را انتخاب کنید

اکنون بر روی دکمه Create a Personal Voice بزنید

در این صفحه، Continue را در پایین انتخاب کنید

پس از مطالعه دستورالعمل های پیشنهادی برای ضبط بهتر صدا، روی Continue را بزنید

در این بخش ابتدا باید یک نام برای صدای شخصی خود که می خواهید ضبط کنید، انتخاب نمایید.

سپس دکمه Continue انتخاب کنید

حالا اولین عبارت برای بررسی کیفیت صدا به شما نشان داده می شود. مطمئن شوید که در یک محیط نسبتا ساکت هستید و برای خواندن عبارت آماده شوید. پس از آماده شدن، روی نماد قرمز رنگ ضبط صدا، ضربه بزنید و عبارت داده شده را بخوانید

با استفاده از دکمه Listen می توانید صدای ضبط شده را گوش دهید و اگر مغایرتی مشاهده کردید، با استفاده از دکمه Check Again اقدام به ضبط دوباره صدا نمایید. در غیر اینصورت دکمه Continue را لمس کنید.

اکنون عبارت بعدی به شما نشان داده می شود که باید مانند مرحله قبل آنرا ضبط کنید

اگر همه چیز خوب باشد به طور خودکار، ضبط کردن جمله بعدی آغاز می شود. برای تکمیل این مرحله به ضبط کردن جمله های نشان داده شده ادامه دهید.

این فرایند به مدت پانزده دقیقه به طول می انجامد. بنابراین در هر زمانی که خواستید، می توانید به فشردن دکمه پایان ضبط، آنرا متوقف کنید و در وقتی دیگر به تکمیل کردن این فرایند بپردازید. نگران نباشید اپل صداهای قبلی شما را ضبط و نگهداری می کند و لازم نیست آنها را دوباره تکرار کنید.

وقتی با پیام زیر مواجه شدید، یعنی کار تمام شده است و می توانید دکه Continue را بفشارید

ضبط های شما به صورت محلی پردازش می شوند تا صدای شخصی شما ایجاد شود و با نشان دادن پیامی از این موضوع مطلع خواهید شد. اکنون تلفن خود را به برق وصل کنید تا پردازش فوراً شروع شود. این فرایند ممکن است تا یک ساعت طول بکشد. پس از آماده شدن بر روی Done بزنید

شما می توانید در بخش PERSONAL VOICE، مقدار پیشرفت پردازش را به صورت لحظه ای مشاهده کنید

مرحله 2: از صدای شخصی با گفتار زنده استفاده کنید

اکنون که صدای شخصی خود را تنظیم کرده اید، از مراحل زیر برای فعال کردن و استفاده از آن با Live Speech در دستگاه خود استفاده کنید. اگر از قبل Live Speech را فعال کرده‌اید، می‌توانید چند مرحله اول را رد کنید

در بخش VOICES ، صدای شخصی خود را انتخاب کنید

اکنون می توانید دکمه Sleep/Wake را سه بار فشار دهید تا Live Speech فعال شود. حالا هر عبارتی را تایپ کنید، با صدای شما گفته می شود.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده و از آن به خوبی استفاده کنید. خوشحال می شویم تجربیات خود را در این خصوص در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. شاهرخ
    در تاریخ 1402\/05\/09 :

    بسیار خوب

  2. ناشناس
    در تاریخ 1402\/05\/02 :

    کامل و عالی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *